افتخار آفرینی 2 نفر از حافظان کل قرآن فردوسی در کشور
کد خبر: 3949047
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

افتخار آفرینی 2 نفر از حافظان کل قرآن فردوسی در کشور

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس از افتخارآفرینی 2 نفر از حافظان کل قرآن شهرستان فردوس در آزمون مرحله دوم پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم کشور خبر داد.

ارسالی پنج شنبه //// افتخار آفرینی 2 نفر از حافظان کل قرآن فردوسی در کشوررضا قربانی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از بین 13 نفر شرکت کننده در آزمون شفاهی پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در شهرستان، خانم‌ها ریحانه قیصری و نرجس خاتون مرادی موفق به دریافت مدرک درجه 3 حفظ قرآن (معادل مدرک تحصیلی لیسانس) شدند.

وی به نمایندگی از جامعه قرآنی شهرستان ضمن تبریک به خانم‌ها قیصری و مرادی، افزود: این شهرستان با داشتن قریب به 1000 نفر حافظ قرآن اعم از یک جزء تا حفظ کل ظرفیت عظیم قرآنی محسوب می‌شود.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس خواستار شرکت و بهره مندی همه حافظان قرآن شهرستان از امتیازات این طرح شد و ادامه داد: آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان به عنوان معتبرترین طرح حفظ کشور از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر ساله در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء در دو مرحله کتبی و شفاهی (30 درصد حسن حفظ و 70 درصد مفاهیم قرآن) برگزار می‌شود.

قربانی یادآور شد: قبول شدگان در این طرح مجاز به دریافت درجات قرآنی حفظ از یک تا پنج می‌شوند از امتیازات بزرگ این طرح از جمله معادل سازی با مدرک تحصیلی بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha